Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Όταν στήν μετάνοια ανακατεύεται ό εγωισμός


Όταν στήν μετάνοια ανακατεύεται ό εγωισμός

Γέροντα, μπορεί κάποιος νά έχη συναίσθηση της άμαρτωλότητός του καί νά μήν έχη μετάνοια;

- Ναί, άν δέν έχη ταπείνωση. Όταν στήν μετάνοια ανακατεύεται ό εγωισμός, συνέχεια ό άνθρωπος σκέφτεται: πώς τό έκανα αυτό, πώς τό είδαν οί άλλοι, τί ιδέα θά σχηματίσουν καί βασανίζεται.

Τό πώς τό έκανα πάλι καί τό πώς κατήντησα έχει εγωισμό δέν έχει μετάνοια. Πρέπει νά καταλάβη ότι έσφαλε καί νά ζητήση ταπεινά τό έλεος του Θεού.

Θεέ μου, νά πή, έσφαλα, συγχώρεσε με. Τέτοιος παλιάνθρωπος είμαι. Λυπήσου με.

Αν δέν μέ βοηθήσης, χειρότερος μπορώ νά γίνω, καλύτερος δέν μπορώ νά γίνω. Μόνος μου δέν πρόκειται νά διορθωθώ, και νά προσπαθήση νά μήν τό ξανακάνη.

Πολλοί άνθρωποι πού έσφαλαν και πόνεσαν, γιατί πλήγωσαν τόν Θεό και όχι γιατί ξέπεσαν στά μάτια τών ανθρώπων, άγιασαν

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ

ΣΧΟΛΙΟ : Αυτό τό «εγώ» εξιδανικεύεται σήμερα σάν έννοια από τόν κ.Κλιματσάκη, τόν πιό σοβαρό απογονο τού Γιανναρά, η οποία είναι η σύνθεση τού "εγώ σκέπτομαι" τού Κάντ καί τού "ελευθερου αληθινού εγώ" τού Φίχτε, δηλ. η σύνθεση ολοκλήρου τού γερμανικού ιδεαλισμού. ΤΟ ΝΕΟ ΟΛΟΝ. Η πόρτα πρός τό επέκεινα κλειδώνει γιά πάντα μέ τό κλειδί τής υπερουσιότητος τού κ.Κλιματσάκη. Καί πιό είναι τό λάθος του; Ερμηνεύει τίς άκτιστες ενέργειες σάν πράξεις, σάν δυνάμεις τού Θεού. Ανταποκρινόμενος στήν μοναδική ιδιότητα τού Θεού πού υϊοθετήθηκε από τή Δύση, όπως τήν αποκαλύπτει ο Καρτέσιος, τής ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΙΑΣ. Τήν οποία υϊοθετεί ανερυθρίαστα καί ο Ζηζιούλας γιά νά εδραιώσει τήν προτεραιότητα τού Πατρός στήν Αγία Τριάδα. Η αγάπη τής συγχρόνου αγαπολογίας είναι ένα είδος εξορκισμού καί σωτηρίας από αυτή τήν παντοδυναμία.
Ο "κάθε ενδιαφερόμενος" μπορεί νά διαβάσει τίς εξής αναρτήσεις περί τού Χέγκελ :  Η ΤΡΙΑΔΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: HEGEL Α-Β-Γ-Δ.
Αμέθυστος

Δεν υπάρχουν σχόλια: